close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משמורת משותפת- הפתרון המושלם עבור כולם

מערכת שורשכה ניסן, תשעו03/05/2016

האם משמורת משותפת היא התפרון הכי טוב לילדים אחרי גירושים?

תגיות:

בהליך גירושין הנפגעים העיקריים הם הילדים אשר נאלצים לעבור זעזוע קשה ומורכב כבר בתחילת חייהם. על מנת למזער נזקים בוחרים לא מעט זוגות לשעבר לבחור בפתרון הנוח לכולם, כולל הילדים כמובן והוא משמורת משותפת. פתרון זה מצריך סבלנות רבה ותעצומות נפש רבות שכן בני הזוג למעשה גוזרים על עצמם שיתוף פעולה ואחריות הדדית למרות הפרידה ביניהם.

משמורת משותפת דורשת משני הצדדים שיתוף פעולה שכן שני הצדדים צריכים להתחשב אחד בשני כדי שהסידור שהוסכם אכן יצליח. משמורת משותפת זו למעשה הגדרה שבה שני ההורים שווים מבחינה הורית ואין הורה אחד שהוא מעל השני. הילדים למעשה מרוויחים שני בתים ועל פי ההסכם יתגוררו בחלק מהזמן אצל האב ובחלק מהזמן אצל האם. חלוקת הזמן תיקבע בין שני הצדדים ולרוב ישנה הסכמה משותפת לגבי חלוקת הזמנים.

משמורת משותפת - התנאים להצלחת ההסדר

משמורת משותפת זה אומנם הפתרון הטוב ביותר עבור כל הצדדים אך עדיין ישנם זוגות גרושים שלא מצליחים להגיע לעמק השווה ומוותרים על ההסדר הזה. על מנת שההסדר יצליח דרושים מספר תנאים שכל חריגה מהם יכולה להוביל לפירוק השותפות בין שני הצדדים. ראשית, חשוב מאוד כי מערכת היחסים בין האב והאם תהיה סבירה, הם כמובן לא צריכים להיות מאוהבים כמו בעבר אבל רצוי שתהיה ביניהם הבנה ותקשורת הדדית למען הצלחת המשמורת המשותפת.

בנוסף, חובה כי שני הצדים יתגוררו זה בקרבת זה כדי שהילדים יוכלו ללמוד באותו בית ספר ולנהל חיי חברה תקינים. מרחק לא סביר בין שני הצדדים יוביל לבעיה גדולה בהסדר ולכן אם ההורים לא גרים בסמיכות, אחד הצדדים ייאלץ להעתיק את מקום מגוריו למקום אחר. תנאי שלישי הוא התנאים השוויוניים שיהיו בשני הבתים כאשר כל אחד מההורים מחויב להעניק לילדיו את התנאים הבסיסיים ומעבר לכך. למשל אם הילד רגיל ליהנות בבית הראשון מספריה חדשה ומקום מיוחד להכנת שיעורי הבית הרי שגם בבית השני עדיף שיהיו תנאים דומים מה שלא ייצור עדיפות אצל הילדים לאחד הבתים. משמורת משותפת זה הסדר מצוין, אבל רק הקפדה על כל התנאים יובילו להסדר שאכן יכול להתממש בפועל.

משמורת משותפת - טובת הילדים מעל הכל

כאשר זוג גרוש בוחר במשמורת משותפת הם חושבים על הילדים ולא על עצמם. משמורת משותפת מאיזה גיל ניתנת למימוש? למעשה משמורת משותפת אפשרית מכל גיל והכל תלוי בנכונות וברצון של שני הצדדים. הורים שמחליטים על פרידה ורוצים לצמצם למינימום את הפגיעה בילדיהם בוחרים במשמורת משותפת וכך הם גם לא מנחיתים את הריבים והויכוחים שלהם על הילדים וגם מאפשרים לילדים לגדול באווירה רגועה ונעימה כמו כל שאר הילדים. חשוב להדגיש כי כל הליך גירושין פוגע בילדים, משמורת משותפת אומנם ממזערת נזקים באופן משמעותי אבל עדיין ישנה פגיעה מסוימת בילדים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה